weekje sydney en mojo surftour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu weekje sydney en mojo surftour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu

weekje sydney en mojo surftour

Door: youri de groot

Blijf op de hoogte en volg Youri

13 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Halllooooo halffies, minimoppies, minihunkies, ouwe snavelaar en vrienden en familie!

Hier mijn 2e verslag van mijn trip door Australie, dit op verzoek van mijn lieftallige vader en moeder!

nu ik dit zit te typen zit ik te denken wat ik eigenlijk allemaal al weer beleefd heb. ik kan je vertellen it's focking awesome dude's!

de laatste dagen samen met de groep zijn me nog aardig bevallen mensen blijven vriendelijk en kan goed met ze ouwehoeren en dat is natuurlijk het belangrijkste . we zijn samen met de groep de blue mountains in geweest dat is een groot natuurpark nabij sydney, na anderhalf uur in een te krappe bus gezeten te hebben kwamen we aan daar. we stonden gelijk op een mooie view over de vallei, ze noemen het de blue mountains vanwege een soort blauwe mist stof die van een bepaalde boom of iets dergelijks komt heb ik me laten vertellen. hadden met een gids een tour van 2 uur, hij vertelde het een en het ander en zijn richting een waterval gelopen dat was erg mooi en het was goed weer dus dat scheelt de helft. na een trip na beneden moesten we het laatste stukje van een trap na beneden.. jezus wat was dat stijl , goed voor de kuitjes zeg! na een lange dag terug richting sydney en naar het hostel, weer haasten haasten haasten om optijd klaar te staan want we gingen uiteten met de groep, live bandje erbij en een porkroll dat smaakte me best , maar dat patat wat ze erbij doen.. jezus wat zout ! dat kwam mijn dorst wel aardig tengoede verder op de avond! uitgaan is hier wel geinig en vrouwen kijken dat ligt mij wel! maar mijn english is not so good, dus ben nog al aan het hakkelen hahaha!

volgende dag weer vroeg opstaan met maar 3 uurtjes slaap moesten we naar de bank en medicare om alles te regelen en te openen , kreeg youri uitleg van zo'n afgekeurde tjaptjoi die zo brabbelde dat ik er zelfs niks van kon maken! alles geregeld en goed gekeurd, en in de avond weer uiteten.. weer met de hele groep . al die verplichtingen en gezeik van de andere . ik begon me er wel goed aan te irriteren ken ik je verklappen. en jahoor no suprise where going out this night! dit x een beetje rustig aan gedaan dat kon ook geen kwaad. want ik moest vroeg op want ging de volgende dag SKYDIVEN!!
we werden om 9 uur opgehaald en moesten anderhalf uur rijden naar de plek waar we gingen springen, was totaal niet zenuwachtig en misschien wel te nuchter. we moesten lang wachten en ik ging pas om 3 uur de lucht in met een helicoppeterr. was in slaap gevallen op een heerlijke bank die daar stond en werd om 14:50 wakker gemaakt dat ik maar is mijn apepakkie aan moest gaan doen. hahaha dus echt zenuwachtig was ik niet.. wij naar boven met de helicopter dat was wel echt vet want de zijkant was open aan 1 kant en echt een mooi uitzicht. ik mocht als eerste springen en want een geluk mijn instructeur was een nederlander dus dat was wel zo makkelijk! ze zeiden dat je een vrije val van 60 seconden had maar dat was maar 20 seconden dus beetje jammer maar die vrije val was echt heeel erg vet! toen de parachute open en was je 4/5 minuten bezig met de afdaling. dit duurde mij wat lang en viel een beetje tegen en mijn ballen knelde af! haha
In de avond wou ik rustig aan gaan doen en lag al goed en wel in bed kwamen Stefan , Rick en Bob mij mee vragen om toch eventjes mee tegaan naar de Karaoke avond in de O'mallys. dit aanbod kon ik moeilijk weerstaan dus toch maar weer mijn bedje uit en een avondje ongegeneerd uitleven op al die meezingers die voorbij kwamen. was gezellig en het werd laat half 6 mooie tijd al zeg ik het zelf. maaar fackk wat is het duur hier! stond in een club , 4 biertjes raad is wat het kostte?? 38 dollar!!:o

mijn geld gaat hard hier maar heb wel al mijn trip en buspas geboekt dus dat scheelt weer! Fraserisland de white sunday's een kanotrip in noosa en mijn buspas dus genoeg leuke vooruitzichten!

het is nu zaterdag hier dus ff denken.. donderdagavond werden we opgehaald om naar de surftour te gaan, na een rit van 7 uurtjes waren we er s' ochtends om half 7 op plaats van bestemming . om 7 uur al in onze wetsuits gehezen en we gingen het water in. na een beetje geklungel had ik het aardig onder de knie en ging het me aardig af. s' avonds lekker bij een kampvuurtje gezeten, zon dude met een gitaar en zingen, that's living the goodlife:d

Ik ga er weer een eind aan breien want mijn minuten zijn bijna op..
Maandag onze laatste dag hier en dan naar Byronbay gaan we daar nog een daagje op de plank staan, wat de planning dan is moeten we nog eventjes gaan bedenken maar het wordt waarschijnlijk de bus naar Brisbane en vliegen naar Cairns. daar eerst een trip naar Cape Tribulation slapen in een lodge in the middle of an rainforrest, ilikeilike!
En niet te vergeten Dinsdag mijn moeder opbellen en feliciteren met de 50e verjaardag:D wel jammer dat ik er die dag niet kan zijn maarja toch ben ik er mama!

nou tot de volgende keer zal ik weer zeggen, ik ga een biertje drinken die smaken goed hier: VB !

hoe het me hier bevalt is de kans groot dat ik er nog wat tijd aan vast plak. het is het goede leven hier daar hou ik van!

tot jullie reacties! en ik hou van jullie allen vergeet dat nooit!

doedelsssss

  • 13 Oktober 2012 - 12:05

    Ge (the Barkeeper):

    Nou Youri zo te lezen vermaak je je prima. Geen zere vingers van het typen??
    Maar hou je taai , geniet, doe voorzichtig!! Kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Greetz!!!!!!

  • 13 Oktober 2012 - 12:25

    Brenda :

    He neefje :)!! Je heb het goed na je zin zo te lezen.. En die biertjes doen het ook goed bij je dat is ook belangrijk dat die goed smaken :) , super wijs dat je gesprongen hebt. Nou dat zou je mij nooit zien doen haha.
    Veel plezier met het surfen. Ik ga zo weer werken en morgen ben ik lekker vrij.
    Xx je nicht bren

  • 13 Oktober 2012 - 12:47

    Bea Verheul:

    Hé Youri,
    Grote complimenten voor de inspanning om een verslag te maken!! Vooral leuk te lezen dat het niet alleen drank drugs en rock en roll is :-) maar je beschrijft je belevingen en dat vind ik nu eenmaal leuker dan te lezen hoeveel biertjes er achter de kiezen zitten...:-) Geniet ervan! Het regent hier nu en ik vind het koud! brrr

  • 13 Oktober 2012 - 12:47

    Bea Verheul:

    Hé Youri,
    Grote complimenten voor de inspanning om een verslag te maken!! Vooral leuk te lezen dat het niet alleen drank drugs en rock en roll is :-) maar je beschrijft je belevingen en dat vind ik nu eenmaal leuker dan te lezen hoeveel biertjes er achter de kiezen zitten...:-) Geniet ervan! Het regent hier nu en ik vind het koud! brrr

  • 13 Oktober 2012 - 12:58

    Anneke:

    hoi Youri
    Wat jij allemaal al meemaakt in zo'n korte tijd,is al wel heel indrukwekkend hoor!petje af...
    Het is in ieder geval genieten voor jullie allemaal.
    Ik zal je verslagen nog zeker wel terug lezen,want het is wel heel informatie maar zeer leuk.

    gr. anneke

  • 13 Oktober 2012 - 14:50

    Ma:

    Heu Your, leuk weer hoor zo'n verslag te lezen....je hebt toch ook niet voor niets zo'n site aangemaakt!
    Heb je nu al een paar keer gesproken, en hoor dat het je buitengewoon goed bevalt, nou ik kan je zeggen.....het is hier in huis wel stil zonder jou hoor, ik hoor niet meer....zullen we uitzending gemist kijken, of zullen we een kapsalon bestellen bij Amigos. Dat bestel ik wel voor mezelf nu.
    De volgende keer als je een leuke meid ziet, neem je toch gewoon je boekje mee.....haha. en Your met handen en voeten kom je een heel eind hoor.
    Je wordt al echt zo'n surfdude zeker, net als in de films.

    Ik kijk uit naar je telefoontje dinsdag, als je maar wel aan het tijdsverschil denkt.

    Dikke kus, ma

  • 13 Oktober 2012 - 14:55

    Willeke:

    He Youri,

    De familie is goed bezig zeg, al die reacties. Leuk die verhalen, ik ben een beetje jaloers. Zo'n andere wereld. Het is weer zaterdag dus we hebben de sporthal en sportvelden weer gezien. Vanavond viert Amber haar 18e verjaardag. Zal ik je moeder even vragen hoe het met haar gaat, zo kindloos :-)
    Op jeugdjoounaal werd verteld over een witte bultrugwalvis in Australie. Migulu genoemd (witte jongen). Heb jij 'm al gezien?
    Veel plezier en keep the spirit................zoveel mensen volgen jouw berichten, dus blijven typen.

    Doei Willeke

  • 13 Oktober 2012 - 14:55

    Willeke:

    He Youri,

    De familie is goed bezig zeg, al die reacties. Leuk die verhalen, ik ben een beetje jaloers. Zo'n andere wereld. Het is weer zaterdag dus we hebben de sporthal en sportvelden weer gezien. Vanavond viert Amber haar 18e verjaardag. Zal ik je moeder even vragen hoe het met haar gaat, zo kindloos :-)
    Op jeugdjoounaal werd verteld over een witte bultrugwalvis in Australie. Migulu genoemd (witte jongen). Heb jij 'm al gezien?
    Veel plezier en keep the spirit................zoveel mensen volgen jouw berichten, dus blijven typen.

    Doei Willeke

  • 13 Oktober 2012 - 14:55

    Willeke:

    He Youri,

    De familie is goed bezig zeg, al die reacties. Leuk die verhalen, ik ben een beetje jaloers. Zo'n andere wereld. Het is weer zaterdag dus we hebben de sporthal en sportvelden weer gezien. Vanavond viert Amber haar 18e verjaardag. Zal ik je moeder even vragen hoe het met haar gaat, zo kindloos :-)
    Op jeugdjoounaal werd verteld over een witte bultrugwalvis in Australie. Migulu genoemd (witte jongen). Heb jij 'm al gezien?
    Veel plezier en keep the spirit................zoveel mensen volgen jouw berichten, dus blijven typen.

    Doei Willeke

  • 13 Oktober 2012 - 14:55

    Willeke:

    He Youri,

    De familie is goed bezig zeg, al die reacties. Leuk die verhalen, ik ben een beetje jaloers. Zo'n andere wereld. Het is weer zaterdag dus we hebben de sporthal en sportvelden weer gezien. Vanavond viert Amber haar 18e verjaardag. Zal ik je moeder even vragen hoe het met haar gaat, zo kindloos :-)
    Op jeugdjoounaal werd verteld over een witte bultrugwalvis in Australie. Migulu genoemd (witte jongen). Heb jij 'm al gezien?
    Veel plezier en keep the spirit................zoveel mensen volgen jouw berichten, dus blijven typen.

    Doei Willeke

  • 13 Oktober 2012 - 14:57

    Willeke:

    Ik dacht waarom stuurt Bea twee keer berichten maar je moet gewoon geduld hebben. Ik heb geloof ik wel 4 keer gedrukt :-(

  • 13 Oktober 2012 - 15:05

    Ma:

    Oh, Your nog even een aanvulling......hoorde van Duck dat gisteravond op het nieuws was dat er in Sydney sneeuw was gevallen......ze lieten beelden zien.
    Moet niet gekkler worden toch.

  • 14 Oktober 2012 - 16:24

    Oma:

    Zo dat was weer een heel verhaal! erg leuk Youri om te lezen.
    Zelfs Opa neemt de moeite er voor!!nog een paar daagjes en dan gaat het echt beginnen,zeker al afscheid genomen van jullie groep die ieder hun weg gaan??Het is hier maar koud dus gewoon de kachel aan.Zaterdagavond naar Petra geweest om Amber haar verjaardag te vieren,jajaja ook al weer achtien.Kijk weer uit naar je volgende verslag, doe je voorzichtig op die surfplank!!
    Geniet maar weer verder dikke kus van Opa en Oma.

  • 14 Oktober 2012 - 22:39

    Frank Oosterling:

    Haha mooi om te lezen dat je t naar je zin hebt, en al zoveel gedaan in de korte tijd dat je er ben.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag! :)

  • 15 Oktober 2012 - 12:43

    Oma:

    Hier Oma nog even!! je heb de lotto gewonnen van de Fam,lekker hé 99euro.
    doeidoei xxx

  • 15 Oktober 2012 - 19:48

    Jacco Borst:

    haha ik wist niet dat jij zo kon schrijven, een ware schrijver! :p maar volgens mij vermaak je je prima en maak je zat mee. En dat in nog geen 2 weken tijd haha.
    Veel plezier nog en blijven typen en fotos maken!

  • 15 Oktober 2012 - 22:33

    Wallie:

    Fantastisch geschreven weer maatje, haha !!!

  • 16 Oktober 2012 - 23:18

    Kimberly:

    Liefste youri!

    Super leuk om je verhalen te lezen! Ik blijf je zeker volgen. Geniet van alles en onthoud alles goed waar wat is, dan kan je mij de volgende keer daar wegwijs maken haha! Heel veel plezier komende week! Liefs X

  • 17 Oktober 2012 - 09:59

    De Zweesie`s:

    hè backpacker

    zo te lezen goed allemaal.nu bijna de tijd om alleen of sluit er nog meerdere aan om de reis voor tezetten?leuke verhalen van je ,en oja nog gefeliciteerd met saartje .
    knuffels vanuit de schoutstraat.

  • 22 Oktober 2012 - 19:41

    Jess:

    Hey kanjer,

    Lekker geschreven weer heerlijk om te lezen
    en wat een leuke dingen allemaal.

    tot snel dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 14142

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2013

Halfjaartje backpacken Down Under

11 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2012

Australie

Landen bezocht: