Cairns and Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu Cairns and Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu

Cairns and Cape Tribulation

Door: Youri de Groot

Blijf op de hoogte en volg Youri

24 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hallo Nederland!

Hier weer een berichtje van mij als je het oke vinden?
Ik was gebleven op het Surfkamp in Arrawarra nabij Coffs Harbour. Hier bleven wij tot dinsdagochtend, om vervolgens naar Byron Bay te gaan met een bus van Mojo . De busreis duurde ongeveer 3 uurtjes dus het was allemaal te overzien.. wel merkte je dat het steeds wat warmer en benauwder werd hoe hoger je ging. Rond 5e waren we in Byron Bay en we sliepen in het Nomads hostel, erg schoon en netjes dus dat was wel lekker! We moesten om kwart voor 6 klaar staan dus veel tijd om te relaxen hadden we niet. we gingen eerst naar de Budhabar waar we begonnen met pils drinken na een uurtje er zijn geweest gingen we door naar de Cheeky Monkey's waar we eten kregen en nog meer pils.. Daarna stond The Woodies op de planning en hier gingen we nog meer pils drinken. Dat was Byron Bay! ken je verklappen, hier kom ik op mijn reis terug richting Sydney zeker nog even langs!!

3 uurtjes later moest ik weer fris en fruitig opstaan om me klaar te maken voor de busreis naar Brisbane Airport, deze duurde ongeveer 2,5 uur we waren er rond uurtje of half 11 en onze vlucht ging om 13:20 dus we hadden nog zat tijd om een beetje uit terusten. na een goede vlucht landden we rond kwart over 4 in Cairns! erg warm dus ik was tevreden! na een uur op het vliegveld gewacht te hebben werden we eindelijk opgehaald door de shuttlebus . We ( Hierbij bedoel ik mijn reismaat Stefan van Marrewijk en ik ) werden eruit gezet bij Global Central een goed hostel zag er netjes uit, hier kwamen we weer 3 meiden tegen die ook met de Jumbo mee waren. in de avond lekker gegeten voor 5 dollar dus dat is goed te doen!
Volgende dag lekker weer dus op naar The Lagoon dit is een zwembad met park erom heen direct aan de oceaan hoe vet is dat?! hier hebben we een aantal dagen aardig liggen shinen!

Maandag 22 Oktober werden we bij ons Hostel om 07:30 opgehaald voor onze trip naar Cape Tribulation , we gingen op krokodillentour en hebben 3 kleintjes gezien.. had dit ook al in de everglades gedaan dus viel me een beetje tegen maarja je kan niet alles hebben he. daarna nog een tour door het regenwoud en toen naar onze ''beachlodge'' in het regenwoud .. ik had me er meer bij voorgesteld dus heb weer is ouderwets lekker geklaagd heel de dag haha , het was verder wel mooi maar bewolkt dus op het strand kon ik ook niet liggen..
Volgende dag even lekker hardgelopen op het strand, dat mag ook wel want de kilootjes vliegen eraan hier door het genieten van het goede leven! 's middags werden we weer opgehaald door een busje nu een vrouwelijke busschauffeusse of hoe je het ook typt.. het was een vreselijk wijf zeg poepoe en maar denken dat ze grappig was. het enige leuke wat ze zei is dat ze wist dat wij nederlanders, duiters Fietsendieven noemde haha!! we kregen nog uitleg van iemand over de Aboriginal's dit vond ik wel erg intressant hoe die mensen leefde van de natuur en hoe ze alles zelf leerde en ontdekte!
rond 7 uur waren we terug in Cairns we slapen nu in het Woodduck Hostel dit is van een Vlaamse vrouw dus we kunnen weer nederlands praten haha, hier kwamen we op onze kamer zitten er nog is 5 nederlanders.

En nu ben ik bij tot op dit moment ik zit in een internetcafe jullie een verhaaltje te vertellen, ik heb dit weer met plezier gedaan en ga me alvast weer voorbereiden op mijn volgende avonturen! Donderdag duiken op The Great Barrier Reed heb er echt heel veel zin in:D Zaterdag vertrekken wij uit Cairns en gaan naar Missionbeach , zon zee en strand wat hebben wij het slecht zeg! en op de planning staat ook dat we waarschijnlijk kerst toch op de Fiji eilanden gaan vieren.. niet slecht toch?

En Ojaaaaaa, 8 dec. is er in sydney een leuk feestje dus we gaan ons best doen om optijd in sydney te zijn, ik citeer: Gunz for hire, Adaro, Ran D, Paul Elstak en nog vele meer! is wel tijd voor een feestje dacht ik zo:D

Nou ik wacht weer met smart op de reacties:D leuk dat jullie het blijven lezen!

dikkekus , knuffel , de groeten en tot ziens mijn lieve vrienden familie en nog meer! kusjessss

  • 24 Oktober 2012 - 05:45

    Anneke:

    Goedemorgen Youri(het is nu 5.37 uur)
    Ik denk dat ik als eerste je verslag gelezen hebt,dus ook al een hele vroege reactie.
    Je moet idd wel een stukje hardlopen op het strand als de kilootjes er aankomen,want wat er ook niet aankomt,hoeft er ook niet af(reclame).Het is allemaal wel spannend wat je allemaal ziet en of meemaakt zeg!
    Kon je de krokodillen ook aanraken of niet?lekker gevaarlijk denk ik dan.
    Nog veel plezier . geniet er van
    gr. anneke

  • 24 Oktober 2012 - 07:32

    Michelle:

    He lekkerding! Zo te lezen heb je het nog steeds hartstikke naar je zin!
    Leuk om je verhalen te lezen :)
    Heb me net laten vertellen dat er bij Cairns zoutwaterkrokodillen in zee zitten... Whaaaa. Gatver, wist niet eens dat die beesten bestaan.
    Anyway. 8 dec sydney?? Wat ga je dan doen tussen dan en oud & noeuw?

    Ga lekker genieten your!
    Dikke kus.x

  • 24 Oktober 2012 - 07:32

    Michelle:

    He lekkerding! Zo te lezen heb je het nog steeds hartstikke naar je zin!
    Leuk om je verhalen te lezen :)
    Heb me net laten vertellen dat er bij Cairns zoutwaterkrokodillen in zee zitten... Whaaaa. Gatver, wist niet eens dat die beesten bestaan.
    Anyway. 8 dec sydney?? Wat ga je dan doen tussen dan en oud & noeuw?

    Ga lekker genieten your!
    Dikke kus.x

  • 24 Oktober 2012 - 10:35

    Davy:

    klinkt goed youri. en een feestje binnenkort, hoe vet is dat? beetje tevreden zijn daaro. veel plezier nog man.

  • 24 Oktober 2012 - 14:03

    Oma:

    Hey Youri,
    Ben ik aan `t typen vliegt ineens de PC er uit dus even op nieuw beginnen.
    Wat goed van je om het thuisfront steeds je belevenissen laten lezen!! weer heel wat beleeft/en gedaan gaat dus goed met je.Ben jaloers op de foto in de hangmat heerlijk zeg! hier gaat steeds meer de kachel aan wordt kouder, maar daar zitten we voor in NL.
    Geniet nog lekker.

    dikke kus Opa en Oma.

  • 25 Oktober 2012 - 07:34

    Ma:

    Hey, was weer fantastisch om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt.
    Je zal inderdaad ondertussen wel een aardig bierbuikje aan het kweken zijn, met al die pilsjes die ik in je verslag lees. Op het moment dat ik dit typ is het bij jou alweer half 4 in de middag, en dan heb je de duiken bij het Great Barrier Reef erop zitten, ben erg benieuwd......
    Nou wij moeten dus wel aan het werk, dus toi toi toi, spreek je snel weer....en het is errug stil in huis.

    xxx ma en natuurlijk ook pa

  • 25 Oktober 2012 - 13:26

    Jess:

    Hey,

    heerlijk om je verhaal weer te lezen.
    kunnen we toch nog een beetje meegenieten ;)
    een feestje das super vet ouderwets knallen...
    ik ken haast niet wachten om je volgende verhaal te lezen.

    dikke kus jess

    fijn je gister ff gesproken te hebben...

    knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 14113

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2013

Halfjaartje backpacken Down Under

11 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2012

Australie

Landen bezocht: