Australian Open en Great ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu Australian Open en Great ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu

Australian Open en Great ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Youri

02 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Dames en heren! Hier weer een verslag van mijn kant...

Australian open!
Maandag 14 januari ging het tennistoernooi van start! Wij hadden kaartjes gekocht voor de nightsession en ik hoopte stiekem op Murray of Federer.. Het werd Lleyton Hewitt de Australische held en Ivanovic . Spannende en leuke pot, een 3 setter hij verloor weliswaar van Tisparevic maar het was spannend en de sfeer was goed! 'S middags werd ook de loting voor dinsdag bekend gemaakt en werd het duidelijk dat Murray - Haase , Federer tegen een Fransman en Azarenka moesten spelen in de middag in de Rod Laver Arena. Susanne en ik bedachten ons maar niet en kochten ook nog voor de daysession de volgende dag een kaartje. Geld moet rollen toch? En ben der maar weer mooi bij geweest! De wedstrijden vielen wel een beetje tegen maar wat wil je in de eerste ronde van de Australian Open .. Je ziet wel de klasse van Murray en Federer zeg.

The Great Ocean Road!

Woensdag 16 januari hadden wij een Campervan gehuurd voor 15 dagen, om 12 uur konden we em ophalen maar we waren wat later.. Stonden op het verkeerde station haha kleinigheidje hou je toch! Uur of 2 waren we er en konden we vertrekken in onze Spaceship the new hope.... Als dat maar goed gaat?! Bij Geelong aangekomen gingen we boodschappen doen voor de komende tijd en campingstoeltjes hadden we ook nodig. Toen kwamen we erachter dat onze kofferbak niet op slot kon.. Sta je dan, net 2 uur je autootje haha. Na wat zelf tobbe met het slot ging de deur niet eens meer dicht haha , de o zo handige Youri was weer bezig... Toen maar gebeld met de racv ( ANWB ) in mijn beste Engels dat de deur kapot was en gemaakt moest worden. Na wat irritaties van beide kanten begrepen we elkaar en zou die iemand naar ons toe sturen. Na een half uur was er iemand , best snel vond ik. Kwam die me vertellen dat het niet nu gemaakt kon worden en de workshops al dicht waren dus hier in de buurt maar ergens moesten slapen, we waren in een subburb van Geelong dat heette Corio hij vertelde me dat het hier niet veilig voor ons was en we naar Geelong zelf moesten. Na wat gezoek vonden we een afgelegen plekje achter een bedrijfspand hier mochten we wel staan zeiden ze. Hier brachten wij onze eerste nacht door, beetje scary maar best te doen! Volgende dag naar een garage in Torquay waar ons slot gemaakt werd en toen begon de reis, eerst naar de kapper mijn baard laten bijwerken en toen richting Bells Beach, het surfersmekka van Australië . Jezus wat een hoge golven!! Hier even gekeken en toen doorgereden naar Lorne, hier gevraagd hoeveel het kostte om op een camping te staan met onze Van , kostte 55 dollar!! Ketjingg. Er werd ons wel verteld dat er 10 km de bergen in een gratis campground was dus maar besloten om hier te gaan slapen, wel eerst even gebruik gemaakt van de douche hier. Op de Campground aangekomen zag ik een Campertje met een Nederlandse en Friese vlag, even een praatje gemaakt, mensen van 72 reizen nog steeds de hele wereld over. Mooi toch!? Ze waren al in 70 landen geweest!
Volgende dag reden wij door richting the twelve apostels , we waren gestopt bij Johanna Beach , ongeveer 2 uur er vandaan. Dit was weer een gratis Campground direct aan het strand. Hoe vet is dat?! Volgende dag door naar the twelve apostels , het hoogtepunt van the GOR ( great Ocean road ) , dit was erg mooi, maar alle 12 kon je ze niet zien paar waren er ingestort volgens mij en ik telde er maar 7.. We sliepen deze nacht vlakbij want we wouden het ook bij zonsondergang zien. Wij 'savonds daar weer en hoorde dat na zonsondergang je een klein half uurtje moest wachten en dat er dan pinguïns het strand op kwamen. Na lang wachten zagen we er wel geteld 5 denk ik haha! Volgende ochtend vroeg eruit en door naar Loch en Gorge, mooie spot om foto's te maken, en daarna door naar de London Bridge ook erg mooi! Daarna gingen we naar Cape Otway, de weg naar de vuurtoren toe staat bekend om de vele koala's en Kangaroo's , de Kangaroo's niet gezien maar Koala's wel! Zelfs 1 op de weg langs onze auto, dit was erg moooi !!
We Gingen weer verder richting Adelaide, hier was de Santos Down Under tour bezig, dus heel veel wielrenners in de stad. Hier hebben we 2 nachten geslapen op een camping, we zijn naar het aboriginalmuseum geweest en naar de Chocoladefabriek en hier zelf ook wat gekocht.. Het koste wat maar dan heb je ook wat! Vanuit Adelaide zijn we inlands terug gereden richting Melbourne, nu stonden de Grampians, Naracoorte, Penola en Ballarat op de planning. Eerste stop was net iets voor Naracoorte, hier gingen we de grotten in, deze staan op de Unesco wereld erfgoedlijst. Hier zijn in 1969 de fossielen van een reuze Kangaroo en een reuze wombat gevonden. We zaten op ongeveer 20 meter diepte en er werd van alles over verteld, dit was wel interessant ! We sliepen deze nacht, op een freecampground aan een meertje, dit was erg mooi met de zonsondergang. Volgende dag vroeg op en door naar de grotten! Na de grotten zijn we door gereden richting Penola, onderweg kwamen we langs een paardenranch en wou Susanne graag paardrijden dus maar even omgedraaid en gevraagd of er plaats was.. Dit was er dus ze ging paardrijden, ze vroeg nog of ik meeging maar wat denk je zelf?? Stink beesten gheghe!! Ik ging lekker in de auto liggen en beetje uitzoeken hoe we verder moesten rijden en wat er overal te doen was! Suus was terug en we zijn verder richting de Grampians gereden, we stopten 2 uurtjes voor de Grampians weer bij een freecampground. Hier weer gekookt voor ons zelf en extreem hard gelachen om 5 Indiërs die een weekendje gingen kamperen, en nog nooit een tent hadden opgezet en al redelijk bezopen waren! Tranen in onze ogen, en toen maar gevraagd of ik moest helpen maar dat hoefde niet. Later op de avond nog bij ze gezeten en wat gedronken. Kwamen ze aan met whisky Jezus dat is niet te zuipen haha en die Indiërs zopen het weg als water! Volgende ochtend uitgeslapen en rond uur of 11:30 richting de Grampians gereden, hier wat informatie gevraagd bij the visitorinformationpoint en zijn we naar de Pinnacle lookout gelopen, dit was een klim van 2,2 km heen en 2,2 km terug. Was best zwaar en het was nog erg warm! Rond een uurtje of half 7 waren we terug bij de auto en zijn we naar de camping gereden, hier kwamen we snel in contact met een stel Ieren en hebben we 's avonds bij het kampvuur gezeten, en lekker vroeg naar bed gegaan want voel me al dagen niet helemaal lekker.
Volgende dag weer de Grampians in, en zijn we naar de balconies en reedlookout geweest en naar de McKenziewaterfalls deze waren erg mooi vind ik! Daarna zijn we naar Ballarat gereden, dit is een goudstadje uit de jaren 1850/1900 hier is ook een paar weken geleden nog een klompgoud gevonden van 5 kilo! Hier zijn we naar een camping gereden, onze laatste maar ook onze duurste overnachting, 40 dollar! Dit was ook gelijk ons beste camping, zwembadje, keuken, binnenzwembad ( moest je 10 dollar betalen ), en een heeeeeeerlijkeeee douche!!! We waren onderweg naar Melbourne nog ergens bij een tankstation gestopt om de Van op te ruimen en de backpack weer in te pakken, dat ding wordt ik nou onderhand wel zat zeg!! Nog maar 2 weken......
In Melbourne aangekomen en mijn Navigator Susanne van Kuik naast me, reden we naar ons dropoffadres, eerst de Van wegbrengen en dan met de trein terug naar ons hostel. Tenminste dat was onze planning.., rijden we opeens op de Elizabethstreet de straat waar ons hostel is!! Topnavigator heb ik naast me zitten!!! Soms een Schumacher na soms wat helse manoeuvres van ons beiden, en mijn hart in mijn keel na het invoegen op een doorgaande weg hebben wij alles overleefd en geen enkel krasje op onze Spaceship! Na ons weer ingecheckt te hebben bij ons hostel en de backpacks op de kamer gegooid hebben gingen we ons huisje van de afgelopen 15 dagen weer inleveren! We kwamen er nu ook achter dat het dropoffadres een stuk dichter bij was dan wij dachten! Hahaha je kon het onderhand lopen..dus de treinrit bij het begin van onze reis was niet nodig! Achja daar leren we weer van zal ik maar zeggen!! Auto ingeleverd en we krijgen ook nog is 50 dollar terug van het probleem die we hadden op de eerste dag! Ook wel netjes.. Maar we moeten het nog binnenkrijgen op de creditcard van suus...
Dit was het verslag van onze roadtrip langs de zuidkust! Wat was het mooi en wat hebben we gelachen samen!

Tegenwoordig hebben we ook de Bibibliotheek ontdekt, hier kunnen we gratis internetten en op lekkere stoelen zitten! Vandaag mijn Ticket geboekt naar Sydney, ik vlieg 6 februari om 15:45 naar Sydney om daar me laatste week Australië te hebben. Het is toch mijn stad geworden, ik hou ervan! En dat als plattelandsjongen uit Lopik die de Miljoenenstad Sydney super vind!!

Volgende week mijn laatste verslag vanuit Australië, ik vlieg 14 februari naar Bali voor mijn volgende avontuur van een maandje!

Ik ga Australië missen, ik heb met je gelachen en met je gehuild . Maar ik beloof jou, ik kom terug!

Ik ga er weer een eind aan breien! Morgen weer met het thuisfront skypen , ook weer een tijdje geleden! Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht en dat jullie genieten van mijn verhalen! Nog anderhalve maand en dan ben ik weer thuis! Blij om de mensen weer bij me te hebben waar ik van hou en om geef, maar verdrietig om mijn reis af tesluiten. Mijn eerste maar zeker niet mijn laatste reis!!

Veel leesplezier en een dikkekus vanuit het zonnige Melbourne!

Youri de groot, het lekkerste ventje van het zuidelijk halfrond

  • 02 Februari 2013 - 10:47

    Wallie:

    Hoppaaaaaaaaaaaa. mooi verslaggie voor de zaterdag ochtend mate!

  • 02 Februari 2013 - 10:47

    Ma:

    Hoi Your,

    Was weer erg leuk om te lezen, zie die Indieërs al voor me, zeker net zoiets als dat pa en ik de tent moeten opbouwen, maar dan veel heftiger. We zijn nu wel aan het aftellen hoor om richting Schiphol te gaan, maar eerst zelf nog in Egypte lekker zonnetje pakken.

    De vrije dag op 15 maart staat al in de agenda....kijk er al naar uit.

    Nog veel plezier de laatste twee weekjes down under, en dan naar op naar Bali.....om nogeens lekker te chillen(heb je nog niet zoveel gedaan toch!!)

    dikke kus, en we spreken elkaar weer snel.

    xxxx

  • 02 Februari 2013 - 11:22

    Ge:

    Heee Youri, mooi verhaal man!
    Maar wiskey moet je leren drinken, en als je het doorhebt wil je niet anders meer. :-)
    Nou nog vele mooie dagen toe gewenst, en we kijken weer uit naar je volgende evangelie!!!

    greetz Ge

  • 02 Februari 2013 - 12:21

    Bea Verheul:

    Hé Youri,
    Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat! Je bent al behoorlijk lang op pad en je mag nog even doorgaan! Het is mooi om je verslagen te lezen en ik kan mij voorstellen dat bij echte thuiskomst; je nog lange tijd nodig zult hebben om weer te wennen aan....ja wat eigelijk? De regels, het werken, je familie, je vrienden, alles eigelijk waar je voor je reis als heel vanzelfsprekend mee te maken had.
    Dat zal hoe dan ook allemaal anders voelen en ik ben benieuwd of je weer kunt en wil settelen of dat je inderdaad zoals je schreef meer wilt reizen!
    Ik ben benieuwd wat de reis met je gedaan heeft; ben je een ander mens geworden, ben je volwassener geworden noem jhet maar op.
    Geniet nog van de laatste weken en een save journey home,
    dikke kus Bea en Johan

  • 03 Februari 2013 - 00:34

    Willeke:

    He Youri jouw reisverslag is vanavond nog besproken op de verjaardag van Yannick, Bjorn en Petra. Zo ben je zonder dat je het weet toch een beetje bij de familie. Je moeder straalt als ze over jouw lachwekkende verhalen vertelt, ze ziet je helemaal staan/zitten/doen.

    Geniet van de laatste weken in Australië.

    Groet Willeke

  • 03 Februari 2013 - 03:03

    Bren:

    He neefje, mooi verhaal!! Geniet nog even van de laatste weekjes
    En veel plezier in Bali :) xx je grote nicht bren

  • 06 Februari 2013 - 10:59

    Oma:


    Hey Youri,
    Weer leuk om te lezen!! ik denk je laatste reisverslag vanuit Australie??
    nu je laatste week en dan nog even genieten op Bali!!
    Helaas is je droomreis dan voorbij! maar zie ook weer naar je thuiskomst uiit hoor.
    Hier begint morgen de Carnaval, alleen laat het weer het een beetje afweten vanmorgen sneeuw niet te geloven hé en hetweekend wordt het kouder dus goed aan kleden.
    Geniet noglekker het is nu echt snel voorbij.dikke kus Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1650
Totaal aantal bezoekers 14099

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2013

Halfjaartje backpacken Down Under

11 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2012

Australie

Landen bezocht: