Airlie, Rainbow, Fraser en Noosa - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu Airlie, Rainbow, Fraser en Noosa - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu

Airlie, Rainbow, Fraser en Noosa

Blijf op de hoogte en volg Youri

25 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Zo hallo mensen! Alweer een week voorbij in het geweldige Australië ! Deze week stond Fraser Island op de planning! Nadat we nog wat dagen in Airlie waren gebleven , was het dan afgelopen donderdag zover we verlaten Airlie beach na 2 weken. we hebben ons hier uitermate vermaakt ! Zo relaxt en zo vriendelijk iedereen! Na goed nadenken hadden we besloten om Rockhamton , 1770 ( Agnes water ) en bundaberg over te slaan en gelijk door te gaan naar Rainbow beach. We hadden de Fraser Island tour geboekt voor zaterdag er was nog precies plek voor ons 4e wat een geluk:) maar er stond ons nog een busreis te wachten van bijna 15 uur!!! Poepoee om half 7 gingen we de bus in en volgende dag half 10 in de ochtend waren we in Rainbow beach. Een klein uurtje kunnen slapen dus was flink naar de tering hè! Hostel ziet er goed uit, en een mooi strand maar daar is het ook wel mee gezegd. En Ojaa, de zandduinen die waren wel erg mooi om gezien te hebben!

Fraser Island !

Jahoor eindelijk staat de trip te beginnen waar iedereen het over heeft! Het moet de leukste trip van heel down under zijn... 'S ochtends om 8 uur klaar staat met onze groep voor de trip, we zijn met zijn 8e . Stefan, Stefan en ik en nog 5 dames. 2 Deense , 2 Finse en een Duitse. Mijn eerste indruk was niet zo goed over hun maar wat weer blijkt.... Ik heb het mis! Aardige gezellige meiden alleen ze roken alle 5 als een ketter dat was een beetje jammer! Ze houden wel van een drankje was te merken want ze hadden 10 liter Goone bij hun.. Dat is het goedkoopste drank wat je in Australië kan krijgen, het is killing kan ik je vertellen! Ik was de eerste die mocht rijden want de rest durfde niet en vond het eng om aan de linkerkant van de weg te rijden, dus offerde ik mezelf maar op:) was leuk! En toen nog een stukje offroad tot aan de pont en nog in het binnenland van het eiland en toen ging de volgende! Was erg leuk , het strand is de snelweg haha met snelheidsbordjes op het strand wel een raar gezicht! Daarna door naar Lake McKenzie dat is een groot natuurlijk meer ontstaan door de regenval was koud maar wel lekker verfrissend als het tegen de 30 graden is.. Daarna door naar ons kamp! We zouden op het strand slapen maar dat ging niet door i.v.m. Een superstorm die ze hadden voorspeld en dat was weer voor het eerst sinds 4 jaar en toen was er een dode gevallen dus was een hele geruststelling haha! Op het kamp ons tentje opgebouwd en daar moesten we met zijn 3e in slapen, Stefan Stefan en ik. De matjes om op te liggen waren op dus dat lag lekker hard op de grond en takjes in je rug. Ik lag er om 9 uur al in , was kapott! Om een uur of 11 kwamen steef en steef er ook bij en die begonne me toch een partij te snurken tering hee!! Nog erger als papa haha! Toen ben ik maar de tent uit gegaan en ben de auto in gegaan. Dat sliep best hoor! Rond uurtje of 6 wakker en fit en al , ontbijten gemaakt en op naar het hangoverriviertje, had die niet nodig want had niet veel gedronken! Volgende dag had ik die wel nodig, pffff avondje aan de Goone is echt niet goed voor je! Pff het is lastig om dit allemaal weer te typen want vergeet de helft! Maar ik kan je vertellen , Fraser Island is echt geweldig! Moeilijk te omschrijven je moet het zien:)!! Nog op een mooie view gestaan en een haai gezien en schildpadden en wat manta's . Laatste dag weer een stuk gereden en weer ergens gezwommen en bij het scheepswrak geweest en groepsfoto gemaakt en toen was het weer zover om Fraser te verlaten, wat wel erg jammer was maar verlangde naar een douche!! Terug in Rainbow hadden we nog 2 overnachtingen in ons hostel en we moesten er nog 1 bijboeken want in Noosa was er nog geen hostel te vinden die vrij was en die was er de volgende dag wel! In Rainbow verder weinig meer gedaan , en toen op naar Noosa! Hostel goed en schoon en hebben hier eergisteren geprobeerd te surfen.... Met de nadruk op proberen! Haha wat waren we aan het prutsen.. Niet gek ook op golven van 2 meter hoog! Gisteren zijn we naar Australia zoo gegaan, de dierentuin van Steve Irwin. Wat was dit mooi zeg en zoveel mooie herinneringen aan die man! Wandden vol met foto's condoleance boeken denk wel 20 en veel donaties voor zijn vrouw en kinderen voor de Zoo . De shows waren erg vet en was mooi om het dan eindelijk is in het echt te zien!
Vandaag nog laatste dagje strand hier en nog een keertje proberen te surfen.. Morgen gaan we door naar Brisbane, wordt het daar een tattoo of toch in Sydney? Even kijken nog.. En we hebben net de bevestiging gekregen dat ons appartement rond is!! We tussen 9 december en 3 januari gelukkig een dak boven ons hoofd. 2 Januari vliegt Stefan naar huis en gaan Jeroen en ik nog even kijken wat we gaan doen. Werk zoeken in Sydney of in Melbourne. En nog een dilemma ,, naar Bali nog naar Thailand of ga ik later nog een keer naar Thailand als er nog mensen met mij mee willen? Dus reacties hieronder graag! Nog anderhalve week reizen en dan zijn we weer in Sydney en dan zit mijn eerste deel van mijn reis door Australië erop... Wat is dit een ongelofelijk leuk,mooi,gezellig,vriendelijk en super leuk land. Ik raad het echt iedereen aan om het een keer te doen. Once i a lifetime right?

Ik ga jullie weer verlaten en mama en papa gelukkig maken dat er weer een verhaaltje online gaat komen.. Het is niet mijn beste verhaal maar heb weinig tijd om het hier goed op te schrijven he...!! Deze week ook eindelijk is een keertje gebeld met Bianca ! En geskyped met Huib en Tonnie erg leuk om zo de mensen te zien en te spreken en ik spreek gelukkig mijn vrienden regelmatig en dat is wel lekker. Want je hebt hier wel je zwakke momenten en dat je je wat minder voelt. Dan kijk ik weer in het fotoboekje die ik van de jongens hebt gehad en lees ik de kaart van mijn zus!:)

Groetjes vanuit het zonnige Australië ! Nog een maandje en het is kerst! Wat zou dat raar zijn, maar we houden ons koppie omhoog! Komopdannn

  • 25 November 2012 - 09:31

    Rutger:

    Leuk om te lezen Youri, veel plezier nog in Australië.

    Groetjes Rutger

  • 25 November 2012 - 12:31

    Wallie:

    Mooi geschreven weer maatje ! Geniet van je text & de foto's op FB :)

  • 25 November 2012 - 17:31

    Elsa:

    Super super leuk om weer wat van je te lezen! Geniet er nog even lekker van! xx

  • 25 November 2012 - 22:48

    Willeke:

    He Youri goed om te lezen dat je geniet en tussen de regels door lezen we ook wel dat je af en toe je familie en vrienden mist :-) Helemaal niets mis mee.....dat doen ze andersom ook. Waar zou je toch zijn zonder skype, FB en weet ik niet wat allemaal!
    Have fun in de sun. Hier waaiden we vandaag weg; ook hoge golven om te surfen haha.

    Gr Willeke

  • 26 November 2012 - 09:26

    Ma:

    Hey Your, nog steeds aan het genieten in het Down Under, met heerlijk weer, kan je vertellen dat het hier ander weer is hoor, ze geven op "koudere lucht nadert", wie weet wordt er een elfstedentocht gereden als jij nog daar bent of in Bali of in Thailand (wie zal het zeggen).
    Net wat Willeke zegt, ook hier wordt je gemist hoor, maar dat is gezond en heel natuurlijk.
    En wijs dat jullie daar een appartement hebben gevonden om de kerst en oud en nieuw door te brengen.
    Héééééél dikke kus van mij, en van pa natuurlijk ook.

  • 28 November 2012 - 18:27

    Gé:

    Hé Youri leuk om weer een verhaal te lezen. Je maakt veel mee en geniet er van, toppie. En Balie tja daar kan je prachtig duiken dus staat ook zeker op mijn to do lijst.
    Ook lekker dat jullie met de kerst een onderkomen gevonden hebben, ja zal wel anders zijn als kerst op het IJsselveld maar niet minder leuk en oud en nieuw daar vieren is helemaal je van het natuurlijk!!!!!!
    Nou we denken aan je met de kerst en oud en nieuw, en we nemen er een paar op jou.
    Veel plezier nog!!!!

    groeten Gé

  • 04 December 2012 - 21:43

    Bea Verheul:

    Hé Youri,
    Wij zijn net terug van Bonaire en ik kan je vertellen dat de zon de zee en de lucht hetzelfde is als in Aussie!! Wij hebben genoten en Johan heeft ook verschillende duiken gemaakt.
    Ik lees met plezier je verhalen en het verbaasd mij niet wanneer je langer weg wilt blijven: éénmaal onderweg op de aardbol maakt dat je meer wilt zien en er is zoveel te zien hè? Vooral doen als het kan!
    Alvast een kerst en nieuwjaarsgroet vanuit Holland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 14108

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2013

Halfjaartje backpacken Down Under

11 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2012

Australie

Landen bezocht: