Whitsundays, Airliebeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu Whitsundays, Airliebeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Youri Groot - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Airliebeach

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri

13 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Halloo keinders! 

Hier weer een verhaaltje van mijn kant. Ik was volgens mij gebleven dat we naar de whitsundays zouden gaan.  Vorige week dinsdag stond dat op de planning. Maar eerst wat over Airlie beach, wat een leuk plaatsje is dit! Heel relaxed , mooie lagoon en leuke mensen. We slapen in een hostel en dat heet Beaches, beneden ons hostel zit een eetcafe met 'avonds live muziek en we kunnen er een hoofdgerecht en een biertje voor 6,5 dollar krijgen. Dat is nog is een mooie prijs! En wij als backpackers moeten ook op onze centjes letten he.. En tussen 6 en 8 'avonds krijg je voor 8 dollar een Jug of VB ( kan bier ).
Al een paar x leuk wezen stappen hier en veel mensen van de Jumbo weer tegen gekomen dat is dan wel gezellig! Maar hoop wel dat ik niet iedereen van de groep tegen kom hoor haha! 

THE whitsundays!!
Het is zover, onze trip naar de whitsundays gaat vandaag beginnen! Om half 2 moesten we ons meldden in de haven van Airlie maar we moesten eerst nog even naar de Bottleshop ook niet geheel onbelangrijk kan ik je vertellen. In de haven aangekomen moesten we ons meldden bij een restaurant en kon je al zien wat voor mensen ermee gingen. Wat Zweden wat Fransen wat Engelsen wat Duitsers en jahoor weer Nederlanders.. Je komt ze echt overal tegen! Bij de boot aangekomen moesten we onze slippertjes in een zak doen en kreeg je pas terug als je bij whitehaven beach was ( de foto's die ik op fb heb geplaatst ). Beneden kregen we onze slaapplek toegewezen ik sliep onder en Stefan m. Sliep boven mij. Stefan d. Sliep paar slaapplaatsen verder. Tijdens de zeiltrip moest je je tas goed wegleggen of om het trapje bij je bed knopen want anders ligt je tas aan de andere kant van de boot en daar zat mijn IPad niet op te wachten dacht ik zo.. We vaardde uit en eerst op de moter van de boot ongeveer een driekwartier ofzo en toen moesten we met zijn alle aan 1 kant gaan zitten zo gezegd zo gedaan. Toen moesten 8 sterke mannen in het midden komen staan om het zeil omhoog te slingeren met net zoiets als de trappen van je fiets maar dan moest je ieder met zijn 2e tegenover elkaar staan en gaan slingeren als de kapitein het zei. Ik liet dit even voor wat het was en keek het rustig af, ideaal vond ik! De zeilen waren omhoog en toen gingen we zeilen dat was wel geinig maar had wat meer wind gewilt dan lig je ook schuiner op het water dat leek me wel geinig. Maar helaas Arie Verrips van RTV Utrecht had dit anders verspeld.... De rat! Naar 2 uurtjes zeilen kwamen we ergens waar je mooi kon snorkelen dus dat gingen we doen! Maar je mocht niet het water in zonder wetsuit dit vanwege de Jellyfishes die er nu zwemmen en vandaar ook de lagoons langs de kust omdat tussen november en maart de Jellyfishes er zijn. Snorkelen was mooi en nog wat mooie kleurrijke stukken koraal gezien maar niet zo mooi als waar Stefan en ik gedoken hebben!  Had al snel ruzie met mijn bril dus was er ook weer snel klaar mee!! 'avonds bleven we op die plek liggen met de boot en kregen we goed te eten en lekker een biertje gedaan onder de sterrenhemel wat is die mooi zeg zo op de zee.
Volgende dag 7 uur werden we wakker gemaakt , op naaar de volgende plaats om te snorkelen hier veel kans op schildpadden maar nee geen 1 gezien! Nadat iedereen weer terug op de boot was gingen we verder. Op naar whitehaven beach!! 
Wat was dat mooi zeg! Nog nooit zo helder en azuurblauw water gezien en wat waren de stranden wit! Kijk de foto's ! Het was werkelijk waar een paradijs maar zonder paradijsvogels beetje jammer en een slecht verhaal haha! Mooie foto's gemaakt en alvast vooruit gedacht.. Wacht maar af mensen:) ! Kan er wel over door blijven vertellen maar dan wordt het wel heel langdradig en daar heb ik geen zin in nu ik dit lekker in de zon bij de Lagoon aan het typen ben op mij iPad ! Na nog een nachtje op de boot geslapen te hebben gingen liewe om 7 uur weer terug richting de haven van Airlie. Wat was dit een mooie trip en zeker een aanrader als jullie twijfelen om eens een keer het zelfde te doen als wat ik nu aan het doen ben of om gewoon naar Australië te komen!!

Verder is het leven hier in Airlie goed te vertoeven dus hebben we gister besloten om onze greyhound te annuleren en dit uitstellen naar a.s. Donderdag dan is onze 4e reismaat ook terug van zijn whitsundays trip! En gaan we met zijn vieren richting Sydney ! Maartje krijgen nog wat leuke plaatsen tegen zoals Agnes water ( 1770 ) , Rainbow beach ( onze startplaats voor Fraser Island ) , Noosa , Brisbane ( hier komt hoogst waarschijnlijk mijn eerste tattoo op mijn lichaam !! ) , surfers paradise , byronbay en dan Sydney en gaan we knallen op Basscontrol  , eindelijk weer eens een feestje waar ik zo van hou! 

Zondag ook even lekker met het thuisfront geskyped en ook opa en oma waren er. Dit omdat mijn lieve zus 23 was geworden:)! Jammer dat ik geen taartje mee kan eten... Het letten op mijn eten gaat me ook steeds beter af en doe weer af en toe een rondje hardlopen 'savonds ! 

Nou ik ga der mee stoppen want ik ga een duik nemen.

Veel leesplezier en de groeten aan Nederland !

Groetjes van de vakantieman, globetrotter, levensgenieter, backpacker, lamzak, halffie en ook in zijn eigen persoon Youri de Groot geboren op 04-04-1992 te lopik! En niet te vergeten de knapste man van het zuidelijk halfrond. 

Cya later! Cheers

  • 13 November 2012 - 06:25

    Wallie:

    Haha, je verhalen worden steeds beter maatje ! GO ONNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!

  • 13 November 2012 - 09:47

    Oma:

    Heb weer genoten van je verhaal,doe het nog wel een paar keer lezen.Jeetje wat zie je toch veel en lekker genieten vanal het moois.Zondag was leuk om je te zien en te horen toppy.
    Dikke kus Opa en Oma. xx

  • 13 November 2012 - 10:16

    Jess:

    Hay mop,

    lekker geschreven weer
    Heb je net nog ff gesproken dus niet zoveel te vertellen.
    kijk weer uit naar je volgende verhaal

    diike kus voor jou kanjer

  • 13 November 2012 - 15:41

    Jesper :

    Hahah wat schitterende gozer ben je ook maat !
    Zo te horen heb je et aarrdig naar je zin goed bezig !!!

  • 13 November 2012 - 19:06

    Ma:

    Hoi Your,
    Moet al lachen als ik in mijn mailbox zie dat je weer een verslag hebt geplaatst.
    Je verhalen zijn zo leuk om te lezen, ik zie de dingen die jij beleeft ook echt voor me.
    Ben wel blij dat we je iedere week via skype ook daadwerkelijk zien, want ik/wij missen je wel hoor.

    Geniet er weer van, veel plezier op je volgende bestemmingen en kijk alweer uit naar je volgend verhaal.
    xxx mama

  • 13 November 2012 - 19:36

    Will:

    He Maatje,,, Globetrotter.

    Wij... Nel en ik hebben weer van je belevenissen genoten ga zo door dan word je een echte LOPIKER met b.ll.n of kunnen wij dat niet schrijven.??
    SUPER wat je allemaal mee maakt.
    Groetjes uit een nog steedts warm Kalimancie Bulgarije.

    Will en Nel.

  • 14 November 2012 - 10:32

    Willeke:

    He Youri heb je nog iets van de zonsverduistering meegemaakt of zat je heel ergens anders? Misschien kan je een kaartje toevoegen als je iets vertelt. Ik heb echt geen idee waar je in Australië zit. Belangrijkste natuurlijk dat jij het zelf weet :-). Nou vakantieganger geniet er nog van.

    Groetjes van ons uit IJsselstein.

  • 14 November 2012 - 14:31

    Frank Oosterling:

    Hee ontdekkingsreiziger!

    Gaat allemaal wel lekker daar zo te horen! mooi dat je het naar je zin hebt! Hier is het weer duidelijk minder dan bij jou. wordt wat frisser in de ochtend haha. Maar binnenkort een feestje dus? dat zal jou niet slecht uitkomen, hoop dat het wat is. maar lekker aan het hardlopen? dus als je terug komt kan Geurt je de rechtsback positie weer toebedelen?

    Maat geniet ervan en maak je dromen waar!

  • 14 November 2012 - 20:14

    Wim En Dinie:

    Jullie genieten ervan, das beter als achter de schop bij Ravesteyn. Het is genieten van je reisverslag uit Down Under

    groet

    Wim en Dinie

  • 23 Januari 2013 - 00:02

    Amanda:

    Youri!! Wat leuk om jou reisverhalen te lezen, mooi geschreven haha.. De meeste plaatsjes die je hebt bezocht staan ook bij mij op m'n lijstje, zo'n zeiltocht bij great barrier reef lijkt mij ook echt geweldig! En Airlie beach mag ik ook zeker niet missen als ik jou verhalen zo lees. Have fun& waarschijnlijk tot over 2 weekjes!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 14102

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2013

Halfjaartje backpacken Down Under

11 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 Oktober 2012 - 03 Maart 2012

Australie

Landen bezocht: